Honorowy Patronat: Biskup Świdnicki Marek Mendyk
Patronat medialny: Gość Niedzielny, Niedziela
Regulamin Konkursu
- 1 Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa zasady przeprowadzenia konkursu diecezjalnego „Pragnienia Małej Tereski na miarę wielkiego serca”, zwanego dalej konkursem.
- Organizatorem konkursu jest Świdnicka Kuria Biskupia.
- 2 Cele konkursu
- Popularyzacja wiedzy o życiu św. Teresy od Dzieciątka Jezus i jej „Małej drogi dziecięctwa duchowego”.
- Ukazywanie dzieciom i młodzieży pozytywnych wzorców do naśladowania.
- Wspieranie w wychowaniu do świadomego i aktywnego zaangażowania misyjnego.
- Kształtowanie dojrzałych postaw moralnych i społecznych.
- Rozwijanie zainteresowań, talentów, wyobraźni i kreatywności dzieci i młodzieży.
- 3 Zasady uczestnictwa
1. W konkursie mogą brać udział uczniowie szkół podstawowych i ponadpodstawowych oraz dzieci i młodzież działający w ogniskach misyjnych przy parafiach.
2. Konkurs będzie się odbywał w trzech kategoriach tematycznych:
- konkurs wiedzy.
- konkurs literacki.
- konkurs plastyczny.
3. Każda szkoła/parafia może zgłosić do udziału na szczeblu diecezjalnym:
- w konkursie wiedzy: 1 osobę (zwycięzcę etapu szkolnego/parafialnego).
- w konkursie literackim: bez ograniczeń.
- w konkursie plastycznym: bez ograniczeń.
4. Kategorie wiekowe:
- uczniowie kl. I-III (kategoria A) – konkurs plastyczny.
- uczniowie kl. IV-VI (kategoria B) – konkurs plastyczny.
- uczniowie kl. VII-VIII – konkurs wiedzy;
- uczniowie szkół ponadpodstawowych – konkurs
5. Kryteria oceny:
Oceny prac konkursowych dokona Jury powołane przez Organizatorów, biorąc pod uwagę następujące kryteria:
- konkurs wiedzy – zadania testowe – na etapie szkolnym/parafialnym oceny dokonuje opiekun przygotowujący do konkursu – na podstawie otrzymanego testu od organizatorów, a na etapie diecezjalnym prace sprawdza jury powołane przez organizatorów.
- konkurs literacki – wiersz nt. „Droga do świętości Teresy z Lisieux” – oceny dokona jury powołane przez organizatorów, uwzględniając:
- zgodność pracy z tematem
- poprawność językową
- format pracy – tekst napisany komputerowo, czcionką Times New Roman 12
- objętość pracy – maksymalnie 1 strona A-4
- czytelny opis pracy (wykonany na komputerze i przyklejony na odwrocie pracy):
- tytuł pracy
- imię i nazwisko autora, wiek – klasa
- placówka (nazwa, adres, nr telefonu i adres elektroniczny)
- imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna, e-mail, telefon
Praca powinna mieć jednego autora i nie może być plagiatem.
- konkurs plastyczny „Św. Teresa od Dzieciątka Jezus i jej mała droga dziecięctwa duchowego” – oceny dokona jury powołane przez organizatorów uwzględniając:
- zgodność pracy z tematem
- dowolne techniki plastyczne (ołówek, kredka, pastele, farby plakatowe, wycinanka i in. – bez użycia materiałów sypkich)
- format pracy: A3, A4
- estetykę pracy, bez oprawy w passe-partout,
- czytelny opis pracy (najlepiej wykonany na komputerze i przyklejony na odwrocie pracy):
- tytuł pracy
- imię i nazwisko autora, wiek – klasa (nie przewidujemy prac zbiorowych)
- placówka (nazwa, adres, nr telefonu i adres elektroniczny)
- imię i nazwisko nauczyciela – opiekuna, e-mail, telefon
Uwaga:
– prace nie mogą być nagrodzone w innym konkursie
– udział w konkursie jest dobrowolny i bezpłatny
– uczestnicy konkursu ponoszą koszty związane z przygotowaniem i dostarczeniem prac konkursowych
– organizatorzy zastrzegają sobie prawo do eksponowania prac konkursowych
– do każdej pracy konkursowej i do udziału w konkursie wiedzy należy dołączyć zgodę na przetwarzanie danych osobowych w przypadku uczniów niepełnoletnich (zał. nr.3)
- 4 Terminy i miejsce konkursu
- Do 1 października 2023 r. zgłaszamy szkołę do udziału w konkursie na adres e-mail: misje@diecezja.swidnica.pl (zał. nr 1).
- W terminie do 20 października 2023 r. przeprowadzamy katechezy i zajęcia tematyczne przygotowujące dzieci i młodzież do konkursu.
- Dnia 26 października 2023 r. należy przeprowadzić Szkolny/Parafialny Konkurs Wiedzy (pytania konkursowe zostaną przesłane drogą e-mailową do 20 października na adres email szkoły/parafii, które zgłoszą swój udział w konkursie).
- Do 1 listopada 2023 r. należy przesłać protokół (zał. nr 2) z przeprowadzonego konkursu wiedzy oraz parce litertackie na adres:misje@diecezja.swidnica.pl prace plastyczne na adres: Świdnicka Kuria Biskupia, plac św. Jana Pawła II 1, 58-100 Świdnica, koniecznie z dopiskiem KONKURS MISYJNY.
- Do 20 listopada 2023 r. do szkół zostaną wysłane maile z wynikami i zaproszenia rozdanie nagród.
- Dnia 4 grudnia 2023 r. w Wyższym Seminarium Duchownym Diecezji Świdnickiej, plac Wojska Polskiego 2 w Świdnicy, odbędzie się etap diecezjalny Konkursu w kategorii wiedzy oraz uroczysta gala rozdania nagród we wszystkich kategoriach.
– godz. 9.00-9.45 – etap diecezjalny konkursu wiedzy;
– godz. 10.00-10.30 – spotkanie z siostrą terezjanką;
– godz. 10.30-11.00 – poczęstunek dla wszystkich uczestników konkursu i opiekunów;
– godz. 11.00-12.00 – koncert pieśni religijnych w wykonaniu Marcina Malinowskiego;
– godz. 12.00 – ogłoszenie wyników konkursu i rozdanie nagród.
Uwaga: Laureaci kategorii plastycznej i literackiej przyjeżdżają do seminarium na godz. 10.00.
- 5 Nagrody
- Laureaci konkursu otrzymają pamiątkowe dyplomy i nagrody.
- Zwycięskie prace będą publikowane w mediach społecznościowych Diecezji Świdnickiej, Papieskich Dziełach Misyjnych oraz w czasopismach i materiałach wydawanych przez PDM w Polsce.
- 6 Bibliografia – żródła internetowe
Strona internetowa Zgromadzenia Sióstr św. Teresy od Dzieciątka Jezus w Podkowie Leśnej
– https://terezjanki.org/ – zakładka patronka
– https://terezjanki.org/patronka-zgromadzenia/#patronka-biografia – biografia
– https://terezjanki.org/duchowosc-malej-drogi/ – duchowość
Strona internetowa Karmelitów Bosych
– https://www.karmel.pl/wybierz-roze-i-popros-sw-tereske/
- 7 Postanowienia końcowe
- Zgłoszenie pracy do Konkursu jest równoznaczne z przekazaniem na rzecz Organizatora praw autorskich do niej (Organizator zastrzega sobie prawo publikowania nadesłanych prac i wykorzystywania ich w swoich materiałach), o których mowa w art. 50 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz. U. z 1994 r., nr 24, poz. 83) oraz do publikacji prac w celach związanych z przebiegiem i rozstrzygnięciem Konkursu.
- Przystąpienie do konkursu oznacza udzielenie pełnej zgody na przetwarzanie danych osobowych uczestników przez Organizatora w celu przeprowadzenia i rozstrzygnięcia konkursu oraz identyfikacji uczestników i laureatów konkursu, wydania nagród oraz publicznego podania imion i nazwisk osób nagrodzonych wraz z udzieleniem zgody na publikację wizerunku indywidualnego lub grupowego – zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
- Uczestnicy Konkursu, przystępując do niego, akceptują wszelkie jego zasady określone niniejszym Regulaminem.